KOM_DK_171802-NR12_J_PDF_PAKKE_Web

Så let laver du en PDF

Windows 10 har indbygget en smart funktion til at skabe PDF’er fra et hvilket som helst dokument.

20. juli 2016

PDF er et genialt universal-værktøj, der gør at folk kan være fælles dokument på tværs af program og styresystem. Så længe du har fx Adobe Reader, kan du læse PDF’erne. At skabe PDF-dokumenter har imidlertid været forbundet med lidt ekstra besvær, fordi du havde brug for et ekstra program.

Men den tid er forbi. I Windows 10 skal du blot taste CTRL + P, så er du i gang med at omdanne dit åbne dokument til en PDF-fil. Tricket virker i en hvilket som helst program, fx Excel, Word og din browser.

Når du har tastet tastaturgenvejen, åbner Windows’ printermenu. Du vælger nu printeren Microsoft Print to PDF, og klikker på Udskriv. Herefter skal du vælge en placering til PDF’en. Så let er det.

Har du en tidligere version af Windows, kan du naturligvis stadig lave PDF’er. Hent programmet CutePDF Writer til formålet.

Måske er du interesseret i ...