AVG, firmaet bag gratisprogrammet AVG Antivirus, er kommet i modvind, efter de har udsendt deres nye privatlivspolitik. Det fremgår nemlig af dokumentet, at AVG videresælger oplysninger om dine internetvaner.
Tanken bag AVG’s nye privatlivspolitik er ellers god nok: Den er formuleret i et sprog, der er let at forstå, så brugerne nemt kan få overblik over, hvad de siger ja til, når de installerer programmet. Men firmaets ærlighed har altså givet bagslag.
Af den nye privatlivspolitik fremgår det, at AVG indsamler oplysninger om, hvor du befinder dig, hvad du søger efter på nettet, og hvilke sider du besøger, men følge firmaet er de oplysninger, de sælger videre, ikke følsomme, personlige oplysninger. Desuden anonymiserer firmaet oplysningerne, før de bliver solgt videre.
Firmaet understreger, at de sælger oplysningerne, for at deres gratis programmer fortsat kan være gratis.
> Du kan også læse mere om andre gratis antivirus programmer her