Få svaret og trin for trin-vejledning her:
SVAR:
Når du scanner nogle papirer ind, gemmes de som billedfiler på din computer, og teksten er blot en del af billedet. Du skal med andre ord have gjort teksten genkendelig for pc’en. Hvis du uploader PDF-filen til Google Drev, bliver filen automatisk lavet til tekst, som du derpå kan redigere og søge i. Det kræver blot, at du har en Google-konto.

1
Gå til adressen herunder for at åbne Google Drev. Log ind.
https://drive.google.com/

2
Klik på Mit drev 1 i toppen af Google Drev, og klik dernæst på Filupload 2 .

3
Marker den fil 3 , du vil overføre. Klik så på Åbn 4 .

4
Når filen er gemt i dit drev, skal du klikke på mappeikonet 5 nederst til højre i vinduet

5
Højreklik nu på filen 6 i Google Drev, klik på Åbn med 7 , og vælg så Google Docs 8 .

6
Nu kan du redigere PDF’ens tekst og søge i den. For at søge efter et ord skal du trykke på Ctrl og F på dit tastatur og indtaste ordet.