Field's

Ret mobilen mod Field’s facade

En ny kampagne fra indkøbscentret Field’s involverer en kæmpe stregkode på centrets facade, som kan scannes med mobilen.

Hvis man tager et smut forbi indkøbscentret Field’s disse dage, vil man nok ikke kunne undgå at bemærke den kæmpe 2D-stregkode, der hænger på centrets facade. Men stregkoden er ikke bare til pynt – den kan såmænd scannes med mobilen, og på den måde give mobilejeren en plads i lodtrækningen om blandt andet billetter til VM i Sydafrika.

Den store 2D-stregkode er en del af en større kampagne, som Field’s er i gang med, og som sætter mobiltelefonen, såvel som sociale medier som Facebook og Twitter i fokus. Kampagnen, som er udarbejdet i samarbejde med eventbureauet DEL-BAR og Scanbuy, skal forsøge at engagere centrets kunder på en ny og anderledes måde.

”I stedet for at opfordre folk til at gå ind på fields.dk næste gang de sidder hjemme foran computeren, så giver vi dem mulighed for at reagere med det samme. Når de scanner koden kommer de ind på en mobiloptimeret hjemmeside, hvor de kan tilmelde sig konkurrencen, se videoer om eventen, linke til facebook og meget mere,” forklarer Claudia Rønne, Event Manager hos Field’s.

2D koderne er leveret af Scanbuy. For at scanne stregkoder kræver det en lille applikation, som bruger kameraet i mobiltelefonen til at scanne en todimensionel kode, og linker til mobilt indhold på nettet.

Hent applikationen ved at følge linket til højre:

Måske er du interesseret i ...