nyheder/Microsoft_183.jpg

Microsoft slår Facebook og Twitter

Microsofts popularitet blandt forbrugere er steget inden for de seneste år. En ny undersøgelse viser, at Microsofts popularitet stiger mere end populariteten for de sociale medier Facebook og Twitter.

21. februar 2013

Det har tidligere været svært for Microsoft at lancere produkter, som forbrugerne falder på halen over. IT-virksomheden nyder dog stigende popularitet i kølvandet på produkter som Surface RT, en tablet, og Xbox spillekonsollerne.

En undersøgelse af IT-virksomheders popularitet foretaget af Reuters/Ipsos viser, at blandt de 836 adspurgte er knap 43 procent mere positivt stemt over for Microsoft end tidligere, mens kun cirka 14 procent har et mere negativt billede af virksomheden.

Det vil nok især glæde Microsoft, at populariteten er steget mest blandt de 18 til 29-årige, da de skal være fremtidige kunder. Her har næsten halvdelen et forbedret indtryk af firmaet.

De sociale medier Facebook og Twitter nyder ikke i lige så høj grad forbrugernes gunst. En tredjedel af de adspurgte udtrykker i forbindelse med de to virksomheder, at de har et mere positivt indtryk end tidligere, mens omtrent hver fjerde har et dårligere syn på de to sociale medier.

Publikumsfavoritten er stadig Apple, som halvdelen af de adspurgte har fået et mere positivt indtryk.

Måske er du interesseret i ...