Microsoft Office Document-chat

Snak sammen i Office på nettet

Microsoft introducerer ny chat-funktion i online-versionen af firmaets Office-pakke.

25. november 2014

Nu kan du skrive med dine venner, mens du arbejder med dine dokumenter. Microsoft integrerer nemlig en ny chatfunktion i deres online Office-pakke. Microsoft har allerede en chat-funktion i både OneDrive og Outlook, og nu kommer den også til Office.

Den nye funktion kaldes dokument-chat og bliver en del af online Word- og PowerPoint-dokumenter. Chatten kører ved hjælp af Skype, hvilket betyder, at du kan fortsætte samtalen på Skype, selvom du lukker dokumentet.

Når du bruger chatten, kan du snakke med alle, der er i gang med at redigere i dokumentet. På den måde minder den nye funktion meget om fx Google Docs, hvor det også er muligt at chatte med hinanden.

Når dokument-chat bliver tilgængelig, vil der komme et lille taleboble-symbol i højre hjørne af dit dokument. For at starte en chat, skal du blot klikke på det og skrive din besked. Så får den anden bruger besked og kan vælge at svare tilbage, hvilket åbner et chat vindue.

Det er ikke sikkert præcist, hvornår funktionen bliver tilgængelig, men Microsoft skriver, at det vil ske i løbet af de næste par uger.

Måske er du interesseret i ...